Met nog vijf dagen te gaan om de 50.000 leden binnen te halen, wordt het spannend voor GeenStijl’s PowNed. Echter, de pogingen die worden ondernomen om de aspirant-omroep in recordtijd toe te laten treden tot het publieke bestel lijken niet allemaal volgens de regels. De manier van werven van leden onder het personeel van de TMG Media Groep is volgens Inge Brakman, voorzitter van het Commissariaat voor de Media, ‘oneigenlijk’.
Werknemers van de Telegraaf Media Groep ontvingen onlangs een email van Telegraaf directeur Frank Volmer, waarin ze werden uitgenodigd om lid te worden van PowNed. De Telegraaf zou de lidmaatschapskosten vervolgens terugstorten. Brakman kondigde daarop aan dat, wanneer PowNed de kritische grens van 50.000 leden gaat halen, het ‘vervuilde ledenbestand’ grondig onder de loep zal worden genomen. Hertellen, dus.
Voorlopig lijkt het wel te gaan lukken met die 50.000 leden. Voor iedereen die nog niet precies weet wat PowNed gaat doen met de twee uur tv en negen uur radio die ze mogen gaan maken: weblog DutchCowboys verwacht dat PowNed “wellicht het sociaal mediale bloggen wel naar een nieuwe crossmediale generatie van sociale media” gaat brengen.