Nu.nl meldt dat De Reclame Code Commissie naar aanleiding van een klacht van een biologische boerin heeft geoordeeld dat Albert Heijn zich schuldig maakt aan misleidende reclame.
Albert Heijn vermeldt op haar melkpakken dat de melk afkomstig is “Van Hollandse weide”, terwijl volgens de klagende boerin de melk ook afkomstig kan zijn van koeien die voortdurend op stal staan. Volgens Albert Heijn komt een “aanzienlijk percentage” van de melk wel degelijk van koeien die van de buitenlucht kunnen genieten. Hoewel enige overdrijving inherent is aan reclame, neemt de Reclame Code Commissie hier echter geen genoegen mee. Volgens haar kan de Albert Heijn-reclame bij het publiek de onjuiste indruk wekken dat de melk geheel afkomstig is van koeien die ten minste een deel van het jaar in de wei staan.
Albert Heijn heeft inmiddels bekend gemaakt zich bij de uitspraak van de Reclame Code Commissie neer te leggen en de tekst op de melkpakken aan te zullen passen.